marți, 19 octombrie 2010

Titlul unui newsletter

   Exista diferite opinii privind titlul ideal al unui newsletter. Voi incerca, in cele ce urmeaza, sa scot in evidenta cateva plusuri si minusuri - aspecte ce pot ajuta in alegerea unei fraze cat mai potrivite. Daca intr-un newsletter vrem sa atragem atentia asupra produsului oferit, serviciului prestat, informatiei pe care vrem sa o transmitem, rolul TITLULUI este de a face destinatarul sa deschida mesajul respectiv.

   Voi incepe prin a sublinia faptul ca expeditorul trebuie sa cunoasca foarte bine segmentul de piata caruia se adreseaza; este important sa stim cu cine avem de-a face pentru a ne "imbraca" mesajul in forma potrivita. Cand observ atat de multe atribute pe care ar trebui sa le indeplineasca un titlu reusit de newsletter (sa fie simplu, direct, consistent, original, provocator etc) aproape ca imi zic: "Nu voi putea gasi niciodata unul perfect...". Insa nu este chiar asa. Din experienta proprie am observat ca, daca evit greselile ce se pot face cand se compune un asemenea subiect, jumatate din problema este rezolvata. Sa enumeram cateva dintre acestea:
- nu folositi reclame, articole promotionale in titlu; rolul acestora este altul (asa cum am spus si mai devreme)
- repetand exact aceleasi cuvinte in subiect pentru mai multe newslettere, se va ajunge cu siguranta la scaderea sanselor de a fi deschise
- nu utilizati CAPS LOCK si semne de exclamatie; aici am de facut un mic comentariu: daca sunt de acord referitor la partea cu semnele de exclamatie (succesive) care nu au ce cauta intr-un subiect serios, referitor la folosirea majusculelor sunt de parere ca pot fi utile daca sunt incadrate corespunzator in titlu si transmit mesajul potrivit
- evitati cuvintele/semnele care pot fi considerate SPAM, de genul: FREE/GRATIS, HELP, ...% (procente), REMINDER etc. Exista posibilitatea si este recomandat ca titlul si/sau continutul newsletter-ului sa fie trecut printr-un filtru de verificare al spam-urilor (spam checker program), cum ar fi: lyris.

   Maxim 50 caractere ar trebui sa avem intr-un titlu de newsletter (desi sunt opinii care vad aceasta cifra undeva pe la 70). 3-5 secunde acorda cititorul unui subiect nou primit in inbox; cam atat ai la dispozitie sa-l convingi sa deschida mesajul.
   Uneori, un cuvant care dezvaluie o locatie poate ajuta (de exemplu numele unui oras). Nu ai nevoie de data in continutul titlului, oricum mesajul va avea automat generat langa subiect si data cand a fost expediat.
   O atentie deosebita necesita si ceea ce este/va fi scris la expeditor (FROM). Doriti sa va treceti numele personal sau numele firmei? Sau poate doriti sa folositi acest element ca un al doilea titlu, ca pe o metoda in plus pentru a convinge destinatarul sa deschida mesajul. Atentie mare insa, ce cuvinte alegeti aici... "gheata este si mai subtire decat in cazul titlului"

   Prima parte a titlului unui newsletter poate ramane consistenta si relativ fixa pentru ca cititorii sa-si aduca aminte imediat de tine (de firma ta), lasand locul unei a doua parti preponderent variabila.
   In incheiere, as dori sa adaug inca doua lucruri ce au un cuvant serios de spus in alegerea newsletter-ului potrivit si a titlului pentru acesta. Primul ar fi testarea: trimite mai multor persoane mesaje cu titluri diferite, diverse structuri ale acestuia si vezi sub ce format sunt cele mai deschise. Al doilea aspect este oarecum legat de primul si se refera la solicitarea unui feed-back din partea prietenilor, colegilor, chiar si a clientilor cu care aveti o relatie mai apropiata.

Succes tuturor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu